Philips Fidelio AW9000 zwart, bruin, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio AW9000 zwart, bruin, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Jim 23-11-2019

Geluidskwaliteit prima, geen support meer,, onbruikbaar.

Initieel werkte dit heel goed. Spotify, deezer, streaming vanaf de iPhone, goed werkende app, internet radio, spelen vanaf de server. Gestaag hield alles op. Eerst streaming, toen spotify, toen remote afspelen, op gegeven moment alleen radio, crappy app. Nu helemaal geen app meer, niet meer instelbaar. Totaal onbruikbaar. Rijp voor de sloop, slechtst ondersteunde product van Philips ooit.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Werkt niet meer
  • Geen app meer

ray ehv 22-04-2015

Ik kocht ze met let wel doos schade €125,- KOOPJE en de nieuwe app werkt ook prima ook met de mediamanager op windows PC draait het lekker heb we slim mijn Tags op muzieksoort ingedeeld BV Rock Blues enzovoorts dan kun je albums van 1 tot laatste track afdraaien heb de TV media box, en ook de Blu-ray aangesloten (PC kan dan ook nog via MP# aansluiting), als je stereo ok vindt IPV 5.1 of zo werkt dit ook prima zal wel geluk hebben gehad of zo maar ben tevreden (Gekocht in Philips Personeel winkel)Ik werk niet bij Philips en ben zeker geen Philips Freak

TurboNick3 21-09-2014

De geluidskwaliteit is echt prima en in de winkel was dat al bewezen, anders had ik de set niet gekocht. Maar de mogelijkheden zijn toch echt rampzalig slecht. Toelichting:
Je hebt hoe dan ook genoodzaakt om het ding te bedienen via de airstudio app op een android of OIS apparaat. Wat nou als je een Windows phone hebt? ja dan heb je pech.
Nu heb ik toevallig een samsung tablet en mijn vriendin een ipad maargoed.

Op de pc moet je perse een twonky server gaan draaien om de muziek af te spelen, dus geen rechtermuisknop afspelen op philips aw9000 optie. nee dan moet je die airstudio app nemen op de ipad en dan zeggen thuisnetwerk en dan kan je je pc selecteren en er op een wazige manier doorheen bladeren. alles behalve gebruiksvriendelijk. Heb spotify op me pc, kan het niet afspelen in die airstudio app, hij pakt me account niet.

Nou komt het grootste probleem en tevens klacht.
Ik heb de set op de TV aangesloten via de optische digital kabel.
Die tevens niet werd meegeleverd (echt belachelijk).
Wat blijkt dan, kan je niet meer het geluid bedienen (harder/zachter) via de tv afstandsbediening, je moet dan via de airstudio app het geluid gaan bedienen, erg vervelend.

Ik wil niet afhankelijk zijn van die app. Ik wil gewoon de geluid willen bedienen via de tv afstandsbediening.

JGaudio 05-05-2014

Op zich goede audio kwaliteit en mogelijkheden als, ALS ... de wifi connectie werkt. En dat gaat te vaak mis. De enige manier om te herstellen is een nieuwe installatie waarbij je al je voorkeuren weer opnieuw moet instellen. Dat is erg gebruikers onvriendelijk. Ik hoop dat de software snel wordt verbeterd!
Ik heb ook een Logitec squeezebox, die heeft dit probleem haast niet. En als ik daar de stekker eruit trek onthoud die alle voorkeuren.
Philips luister naar de klachten hier en op jullie forum en los dit probleem op.

Rein27 24-02-2014

Inmiddels heb ik het systeem een paar maanden in bezit en is het tijd om een aanvulling op mijn vorige review te geven. Geluid blijft goed. Echter, ik begin me steeds meer te irriteren aan de software problemen van dit apparaat. Hij leek een tijdje redelijk te werken, al moest ik wekelijks de stekker eruit trekken omdat het systeem vast blijft lopen. Nu krijg ik het apparaat niet meer uit. Dus de stekker eruit getrokken. Deze ligt nu over de speaker heen. Erg jammer. De aan-/ uit knop is trouwens altijd al een onhandige functie van deze speakers geweest. Zonder handleiding en 4 x teruglezen niet te begrijpen. Systeem blijft onstabiel en begin toch enige spijt van deze aankoop te krijgen. Dit Philips apparaat was gewoon nog niet klaar voor verkoop. Voel me een proefkonijn die de volle mep betaalt heeft. Zonde, want het had zo mooi kunnen zijn. Ik hoop dat Philips deze problemen snel oplost en ervoor zorgt dat het net zo stabiel en snel werkt als van de grote concurrent.

oscarobar 10-02-2014

2014 gestart met deze luidsprekerset van Philips. Ze zien er qua design en degelijkheid goed uit. Het geluid is uitstekend. De connectiviteit via wifi werkt prima. Een enkele keer hapert deze en start ik hem opnieuw. Ik denk echter dat dat aan mijn niet zo stabiele wifi verbinding ligt. Het is niet storend die enkele keer. Natuurlijk duurt het even voordat de verbinding gemaakt is via telefoon of tablet maar het werkt perfect. Ideaal is ook dat je elk apparaat via aux gewoon aan kunt sluiten, denk bijvoorbeeld aan youtube via telefoon, notebook etc. of het aansluiten van de boxen op de tv. Er loopt een luidsprekerdraad tussen de boxen. Deze zorgt voor synchroon geluid en dat je geen tweede voeding nodig hebt. Ten opzichte van sonos vind ik het voordeel dat de speakers mooier (uitgevoerd) zijn en met 2 speakers veel meer waar voor het geld bieden. Een nadeel t.o.v. sonos kan zijn dat je zonder eigen speaker-wifi netwerk (zoals bij sonos) geen extra box in dezelfde of aansluitende ruimte kan plaatsten om dezelfde muziek synchroon op af te spelen. Persoonlijk had ik daar echter geen behoefte aan. Ik zal er nog wel een aw3000 bijkopen die ik gebruik om apart ook muziek boven op af te spelen via dezelfde app. De app werkt trouwens goed sinds de update. Via tunnelradio alle denkbare zenders en handig favorieten aanmaken. Via een proefabonnement Juke uitgeprobeerd wat ook goed werkt. Nog geen deezer of spotify geprobeerd maar dat zal vast ook goed werken. Alles bij elkaar zeer tevreden!

shopper2490 05-01-2014

Vooraf was ik al bezorgd over de stabiliteit van de software/aansturing na het lezen van reviews, en helaas is mijn zorg bewaarheid geworden. Ik wilde de set gebruiken om de tv te versterken, mijn muziek van pc en i-pad te beluisteren en de digitale radio te gebruiken. Het luisteren naar 1 van die dingen gaat goed, de geluidskwaliteit is heel goed. Het probleem zit hem in het wisselen. Dit gaat heel vaak mis, en je krijgt dan geen geluid. Enige oplossing is dan de stekker er uit, even wachten, stekker erweer in, systeem zich laten aanmelden, en dan weer de geluidsbron selecteren. Soms zelfs ook nog de Airstudio+ software opnieuw opstarten. Heel vervelend. Zelfs de knoppen op de speaker zelf doen het vaak niet. Ook dan moet je nog de stekker eruit halen om het op te lossen. Ik heb van alles geprobeerd. Wireless aansluiten, en via een vaste netwerkkabel. Alles weer eens naar fabrieksinstellingen terugzetten. Niets hielp. Ik snap niet hoe Philips dit product op de markt wil houden. Verder was er een vertraging bij het versterken van tv geluid via de optische kabel, maar dit zou wellicht aan de tv kunnen liggen. Ik ga de set morgen terugbrengen.

shopper-T 02-02-2014

Hier precies hetzelfde. Geluid goed, bediening waardeloos via app. Eerst de speakers nog omgeruild, maar hield hetzelfde euvel. Speakers gisteren definitief teruggebracht.

Rein27 05-11-2013

Geweldig systeem van Philips. Ook gekeken naar de bekende varianten van Sonos, maar bij een demonstratie in de winkel vond ik de geluidskwaliteit van Philips beter. En de philips speakers zijn stukken voordeliger (je krijgt er 2). De speakers zijn goed afgewerkt en hebben een flink gewicht.
Ik heb enige moeite gehad om de speaker te installeren. Dit komt waarschijnlijk omdat bij installeren direct een update van de firmware werd uitgevoerd. Ook de airstudio app is vervangen door de airstudio+. Deze nieuwe app werkt prima. De problemen zoals eerder zijn omschreven zijn hiermee waarschijnlijk verholpen.
Via Spotify en Tunin Radio is alle muziek beschikbaar die je je maar kunt bedenken. Ik ben ervan overtuigd dat dit de muziekvorm van de toekomst is. Geen gedoe meer met CD/USB of zelfs NAS. Alles fijn streamen.

Op de achterzijde van de speaker zijn meerdere uitgangen aanwezig zodat ik de speaker ook kan aansluiten aan mijn dvd/cd/tv.

Kortom, een aanrader.

Officiele reactie van Philips Nederland 04-04-2014

Beste Rein,

Bedankt voor je review en vervelend om te horen dat je problemen ervaart met de software. Ik wil je aanraden de software via de instructies in deze link te updaten: http://philips.to/1lFgg66. Kun je mij laten weten of dit uitkomst biedt?

Ik hoor het graag!

Marloes
Philips Webcare

Rein27 05-04-2014

Ik had al de meest recente firmware (5.80) en app.

portojunior 21-06-2013

Mooie speakers van Philips, Ik vind zelf dat het een goede geluidskwaliteit heeft en dat ze goed over de vormgeving hebben nagedacht.
Softwarematig (app) is het net wat minder vanwege bijv, vertraging of vastlopers af en toe maar gelukkig zijn ze bezig met een update.
Naar mijn mening als de app de nodige verbeteringen krijgt is het een topproduct van Philips !

Officiele reactie van Philips Nederland 31-10-2013

Hi Portojunior,

We wilden even laten weten dat inmiddels de nieuwe versie van de app is uitgekomen! Deze heet Airstudio+ en kan je via de volgende links vinden:

iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/airstudio+/id695489355?mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.philips.airstudioplus

Groet, Philips Webcare

wim Taal 27-12-2013

Helemaal mee eens wat betreft geluid en vormgeving, alleen het bedienen via de app is traag, regelmatig opnieuw apparaat zoeken, ook na update blijft het tobben. De MediaManager voor Windows laptop die gedownload moet worden vanaf de PHLIPS website is slecht, loopt regelmatig vast,ziet CD/DVD speler niet, moet regelmatig opnieuw worden opgestart, kan beter via Window Media Player muziek selecteren, MediaManager gooit ook tracks door elkaar is niet te sorteren. Kortom Boxen en geluid uitstekend bediening slecht.

HansMichael 18-03-2013

Inmiddels een derde software update uitgevoerd. Nu een aanziendelijke verbetering in stabiliteit. Product werkt nu goed. Waanziinnig goed geluid voor deze betrekkelijk kleine speakers

Keysersoza 03-02-2013

Ik heb deze speakers nu een drietal maanden in bezit. Over het design en het geluid ben ik zeer te spreken. Mooi zuiver geluid. Echter de bijgeleverde android Airstudio App en de MediaManager (+server) software voor de PC zijn een complete ramp. Beide programma's vallen continue uit en de muziek stopt dan ook meteen. De Airstudio App is niet gebruikersvriendelijk en het duurt vele seconden voor dat de speakers reageren. De Mediamanager herkent op het ene moment de speakers wel en een andere keer weer niet. Afspeellijsten die je klaarzet om te beluisteren, verdwijnen zomaar ineens en de muziek stopt dan ook met spelen. Gewoon zeer frustrerend allemaal. Ik heb afgelopen week de laatste firmware (V4.95S) voor de speakers geinstalleerd en sindsdien is het afspelen van muziek of het beluisteren van internetradio helemaal een ramp. Nu kan je geen enkel liedje meer beluisteren zonder onderbrekingen. De speakers stoppen er gewoon mee. Terwijl de wifi verbinding wel in orde is. Op zo'n moment kan ik ze wel uit het raam gooien. Koop je dure speakers en verwacht je waarde voor je geld te hebben gekocht, maar het blijkt het niet waard te zijn. Nogmaals de speakers zelf zien er geweldig uit en het geluid (als het een keer werkt en eruit komt) is ook prachtig, maar de bijgeleverde software en app zijn zwaar waardeloos. Via het Philips forum zijn er meerdere gebruikers die hierover klagen en support vragen. Maar blijkbaar kan het support team van Philips dit probleem niet oplossen en met verbeteringen komen. Al met al heb ik spijt dat ik deze speakers gekocht heb. Kan eenieder aanraden naar een ander merk wifi speakers uit te kijken zolang het probleem met afspeel software en apps blijft bestaan.

HansMichael 12-01-2013

Zeer fraai vormgegeven speakers. Verbazingwekkend helder en vol geluid voor speakers van dat formaat. Ik wilde geen grote zuil-luidsprekers(die ik in het verleden had) maar wel een vol geluid. Deze speakers voldoen ruimsschoot aan mijn verwachtingen. Ook het volume is ruim voldoende voor mijn (grote 60m2) kamer. Het aanmelden op het netwerk en het aktiveren van de boxen was lastig. Het koste met twee uur om het aan de gang te krijgen. Later bleek ook de verbinding onstabiel. De muziek viel regelmatig weg. Al eerder had ik gemerkt dat mijn WIFI verbinding op mijn laptop ook zeer wisselend van kwaliteit was. Ik ontdekte toen dat alle draadloze verbindingen (ook van de buren) op kanaal 11 uitzonden. Ik heb toen mijn router op kanaal 5 gezet met als gevolg een stabiele verbinding. Ook de Philips AW9000 werkt zonder problemen. Veel problemen met draadloze verbindingen zijn dus terug te voeren op dit probleem met je router.
De software air-studio, dat de aansturing vormt van de speakers, werkt nu naar behoren. Wel is de vormgeving wat eenvoudig en duurt overschakelen soms wat lang, alle opties werken wel.
Een groot voordeel van deze speakers zijn de ruime aansluitmogelijkheden, los van de draadloze mogelijkheden. Ik heb via de digitale ingang een CD speler aangesloten. Mijn Ipad-dock via de MP3 ingang en mijn TV via de stereo ingang. Aan de zijkant van de speaker zitten fraai weggewerkte knopjes om de input te regelen en het volume te regelen. Alles werkt zoals het hoort.
Als Philips de software nog wat sneller maakt is dit volgens mij een absoluut topproduct!

paul1955 30-12-2012

Heb deze set sinds gisteren in bezit. Geluid is goed. Enigste minpuntje is de app die er bij hoort, hapert bij mij nog wel eens, of stopt spontaan. Verder de volumeregelaar via de app gaat stoterig, dus niet vloeiend wat harder of zachter zetten waardoor soms het geluid als je het wilt veranderen te hard of te zacht komt te staan. Hopelijk dat men daar wat verberingen in aanbrengt.

Keysersoza 29-12-2012

Met de wifi speakers heeft philips weer een prachtig en zeer goed product op de markt gebracht. Het geluid is fantastisch en zeer zuiver. Geen enkele ruis te bekennen. ook niet met erg hard geluid. Je kan het volume trouwens beter niet voluit zetten, want dan blaas je de ramen eruit ;-). Zit namelijk enorm veel power in. Met de Airstudio App kan je de instellingen zoals Bass etc. aanpassen. De aansturing met deze app vanaf je mobieltje of tablet gaat trouwens uitstekend. Als je op je PC de MediaManager van Philips installeert kan je deze met elk aangesloten apparaat (als mediaserver) bedienen. Via deze MediaManager kan je ook vanaf je PC de speakers bedienen. Je kan alle muziek die je wil horen in een afspeellijst zetten en you are ready to go !!! De hele avond door muziek. Het werkt echt super en zonder enige vertraging. Heb de wifi boxen van Sonos en de bleutooth box van Bose gezien en gehoord. Maar deze kunnen hier niet aan tippen. Geluid en bedieningsgemak zijn formidabel. Ga zeker nog twee AW5000 voor buiten en de bovenverdieping aanschaffen. Dan kan je overal via wifi van muziek genieten zonder overal kabels te hebben lopen. Ook de prijs voor deze set van 2 speakers is in vergelijk met andere merken met maar 1 speakers erg gunstig. Dus voor mij zeker een aanrader deze prachtboxen van Philips.